środa, 29 czerwca 2011

Koraliki ze sznurka - kurs

Chciałam się z Wami podzielić kursem na koraliki ze sznurka. Na rynku biżuteryjnym chodzą po 3 zł za parę, a są tak łatwe w wykonaniu, że żal samemu nie zrobić.
Nie zajmuje to dużo czasu, ani wielkiego nakładu finansowego. Ja wykorzystałam podarowane kiedyś koraliki drewniane i sznurek woskowany oraz sznurek pakowy. Jest to super sprawa na wykorzystanie resztek sznurków, a wtedy wychodzą bajecznie kolorowe koraliki. Na końcu kursu wykorzystanie zrobionych już koralików.

Potrzebne są:
klej polimerowy (nie próbowałam innego)
koraliki drewniane
sznurek
nożyczki
 Krok1: Czubek koralika smaruje klejem i przykładam końcówkę sznurka do  posmarowanego miejsca na koraliku.
Krok2: Smarujemy dalej klejem koralik i przykładamy sznurek na okrętkę, pomagając sobie palcem przyciskając sznurek do koralika.
Postępujemy tak do końca koralika.
Krok3: Na końcówkę koralika nakładamy klej i powoli przyklejamy sznurek. Ucinamy końcówkę i dokładnie ja przyklejamy. Można nałożyć dodatkowy klej (zanurzając końcówkę) żeby końcówka się nie strzępiła i była dobrze przymocowana.
Poniżej już gotowe koraliki w różnych kolorach:

I tu gotowy naszyjnik na wstążce satynowej, można regulować wiążąc wstążkę niżej lub wyżej.

2 komentarze:

  1. Fajowy kursik. Cierpliwość też się pewnie przyda?:)
    Podoba mi się efekt końcowy:)
    Zu

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna fotografia z kiermaszu świątecznego.
    Kolorowy stoliczek a przy nim uśmiechnięta, wspaniała para! Bajecznie! Aż miło popatrzeć!:)
    Zu

    OdpowiedzUsuń